Marketing w Internecie – wszystko, co powinieneś wiedzieć na start sempire.pl

Marketing w Internecie – wszystko, co powinieneś wiedzieć na start


SEMPIRE.pl

Rozwój Internetu, szczególnie dynamiczny w ostatnich latach sprawił, że nieco zmieniło się pojmowanie samego biznesu, który przerodził się w e – biznes. Aktualnie, wiele firm działa
w sieci: sklepy www, agencje interaktywne, specjaliści z różnych dziedzin.
Mało tego, również osoby prowadzące działalność „w realu” decydują się na poszerzenie oferty, także w systemie online. Dlatego pojawił się też marketing online. Pozycjonowanie, e – mail marketing, blogi, content, Google AdWords, pay per click…
o co tak właściwie chodzi?

Czym jest marketing?

Przed zapoznaniem się z najważniejszymi elementami marketingu internetowego warto najpierw usystematyzować wiedzę i wyjaśnić znaczenie marketingu w tradycyjnym ujęciu. Otóż, marketing to proces społeczny pozwalający na wygodną wymianę i oferowanie produktów lub usług posiadających określoną cenę. Wynika z tego, że proces marketingowy musi być świadomą, zaplanowaną strategicznie czynnością, jakiej działania mają za zadanie przynieść długofalowe skutki. Celem strategii marketingowej jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców – potencjalnych klientów. Najczęściej, przyjmuje się,
że marketing i promocja są tożsame, natomiast na marketing składa się o wiele więcej działań. Są to przede wszystkim: komunikacja z rynkiem, opracowanie konkretnych strategii umożliwiających wprowadzenie produktu na rynek, a także analiza sprzedaży wraz
z elastycznym podejściem do wprowadzania zmian na każdym etapie kampanii reklamowej
i co do samej sprzedaży danego towaru lub usługi.

Tradycyjne ujęcie marketingu pozwoli lepiej zrozumieć istotę marketingu internetowego,
a więc gałęzi marketingu rozwijającej się w tej chwili najbardziej.

Cechy marketingu internetowego – czym się różni od marketingu pojmowanego tradycyjnie?

Czym jest e – marketing? Przechodząc od pojęcia marketingu pojmowanego w sposób tradycyjny można uznać, że marketing internetowy to wszystkie działania, mające na celu wprowadzenie strategii dla wprowadzenia konkretnego produktu na rynek, a także promocji poprzez korzystne zaprezentowanie danej marki w Internecie. Chodzi po prostu o zwiększenie widoczności firmy w sieci, pośród wielu innych firm z branży. Można to zrobić
przede wszystkim za pośrednictwem strony internetowej.

Główna różnica w pojmowaniu marketingu tradycyjnego i e – marketingu polega na tym,
że miejsce przekazu informacji jest różne. Chodzi bowiem o to, że marketing internetowy prowadzony jest w świecie wirtualnym. Kolejna, znacząca różnica polega na tym,
że w marketingu online większy akcent kładzie się na odbiorcę. Może on prowadzić dialog
z przedstawicielami danej marki, nie jest już bierny. Klient może wyrażać swoją opinię bezpośrednio, do konkretnych przedstawicieli i dyskutować z innymi klientami.
W odróżnieniu od marketingu tradycyjnego kontakt nie jest jednostronny, pojawia się interakcja, personalizacja komunikatów oraz bardziej świadome kreowanie wizerunku danej marki.

Elementy marketingu internetowego i ich charakterystyka

Najpopularniejsze elementy marketingu internetowego, będące jednocześnie konkretnymi działaniami w obszarze reklamy online zmieniają się dynamicznie.
Na początku był to mailing. Teraz formy są różne, można wybierać je w zależności od potrzeb klientów oraz specyfiki branży.  Do najbardziej znanych zaliczają się:

  • pozycjonowanie stron www i seo: szereg działań związanych z optymalizacją strony www pod kątem jej zawartości, fraz kluczowych oraz danych technicznych, opierający się na ciągłej analizie aktualnych trendów;
  • reklamy Google AdWords pojawiające się w wyszukiwarkach oraz w sieci reklamowej Google wynikające z całkowitej kontroli nad kosztami oraz nad możliwościami związanymi
    z zasięgiem działań w wyszukiwarkach;
  • remarketing, a więc kampanie prowadzone w ramach Google AdWords, opierające się na powtarzaniu przekazu reklamowego użytkownikom odwiedzającym stronę;
  • video marketing: tworzenie treści video atrakcyjnych dla użytkowników wraz
    z zarządzaniem serwisami na których się one pojawiają;
  • mailing: newslettery, dzienniki elektroniczne, reklamy w wiadomościach e – mail;
  • content marketing: wartościowe treści sprzyjające pozycjonowaniu oraz budowaniu wizerunku specjalisty w sieci, publikowane na stronach sklepów internetowych,
    profilach w mediach społecznościowych, czy też na blogach;
  • marketing wirusowy czyli rozpowszechnianie przekazu reklamowego przez samych użytkowników sieci, na przykład poprzez dodawanie opinii o danej firmie;
  • profile na serwisach społecznościowych, a dokładniej prowadzenie ich pod kątem contentu treściowego i graficznego, co powoli staje się już standardem;
  • blogosfera, a więc prowadzenie bloga w celu utworzenia społeczności zaangażowanej
    w działalność konkretnej firmy.

Cechy marketingu internetowego

Podane powyżej elementy składające się na marketing internetowy są najlepszym dowodem na to, że marketing internetowy jest różnorodny. Jego kolejną cechą jest wspomniana wcześniej interaktywność, a więc wymiana informacji z klientem. Analiza społeczności internetowej wraz z badaniem zachowań użytkowników umożliwia szeroką wiedzę na temat potencjalnych, jak i bieżących klientów firmy. I to kolejny znak rozpoznawczy marketingu
w formie online. Personalizacja komunikatów wyrażanych w marketingu internetowym to również symbol działań reklamowych w sieci. Dodatkowo, e – marketing charakteryzuje się nieograniczonym czasem oraz zasięgiem działania, gdyż dostępny jest przez całą dobę,
na całym świecie. W strategiach podejmowanych w ramach marketingu online można sobie pozwolić na sporą elastyczność oraz kontrolę nad podejmowanymi działaniami. Wszystko to natomiast pozwala na maksymalną optymalizację kosztów.

Czym się kierować wybierając marketing online?

Decydując się na marketing online przede wszystkim warto zdawać sobie sprawę z jego złożoności. Jego powszechność jest zarazem wyzwaniem dla osób stosujących określone strategie. Marketing w sieci obejmuje zazwyczaj więcej niż jeden kanał dotarcia do konkretnych odbiorców. Nie można też zapominać, że poza samym zainicjowaniem kontaktu liczy się to, by był on stale utrzymywany. Nie można zrobić oferty na stronie i liczyć na to,
że internauci sami będą dążyć do zapoznawania się z nią. Trzeba ich angażować, szukać motywacji do kontaktu z firmą. Podstawą w działaniach marketingu online jest tak naprawdę bazowanie na aktualnych trendach i dopasowywanie ich do własnej branży.

Podsumowanie, czyli dlaczego warto inwestować w e – biznes?

Nie ma wątpliwości, że inwestowanie w e – biznes jest korzystne. Główne korzyści, wynikające z marketingu internetowego to:

  • docieranie do wielu klientów
  • kreowanie stabilnego wizerunku marki
  • maksymalna optymalizacja kosztów
  • powiększenie zasięgu sprzedaży i docieranie do odbiorców przez 24 godziny na dobę.

Marketing internetowy pojawił się w 1990 roku. Od tego też czasu ciągle ewoluuje.
De facto, jeśli tylko ktoś ma pomysł na zaistnienie w przestrzeni wirtualnej – to ma też szansę na zrealizowanie swoich planów. Kiedy oferuje się klientom wartościowe treści i przekazy reklamowe, stale dopasowane do ich oczekiwań otrzymuje się ich lojalność. Znaczny wzrost zainteresowania ofertą przełoży się na renomę firmy i zyski. Długofalowe działania prowadzone w zakresie marketingu internetowego poleca się zarówno przedsiębiorcom
z sektora małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstw. Internet staje się coraz potężniejszym narzędziem pod względem siły przekazu, w związku z czym warto dbać także o swoją społeczność biznesową.

Agencja SEM / SEO SEMPIRE
tel.: +48613332211
Dąbrowskiego 77A
60-529Poznań
wielkopolskie
WWW:


Otwarte:
Pon. - Pią. 8:00-16:00

2018 / All rights reserved ©